Zakres działalności Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Tarnobrzegu
1. Kim jesteśmy?
- Nazywamy się Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Tarnobrzegu, w skrócie: WORD.
- Adres: Sikorskiego 86A, 39‑400 Tarnobrzeg.
- Telefon: 15 823 56 00.
- Fax: 15 823 65 05.
- E‑mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
- Biuro Obsługi Klienta (BOK):
15 822 63 80,
e‑mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
2. Na jakiej podstawie działamy?
WORD działa zgodnie z przepisami prawa, między innymi:
- ustawą z 20 czerwca 1997 r. „Prawo o ruchu drogowym”,
- decyzją Wojewody Tarnobrzeskiego o utworzeniu WORD,
- ustawą o samorządzie województwa,
- przepisami o reformie administracji,
- statutem Ośrodka i innymi ważnymi przepisami.
3. Co robimy?
A. Egzaminy na prawo jazdy
- Przeprowadzamy egzaminy teoretyczne i praktyczne na wszystkie kategorie prawa jazdy, np.: AM, A, B, C, D, T.
- Umożliwiamy zdawanie egzaminów próbnych.
- Można też skorzystać z jazd próbnych pojazdami szkół jazdy.
B. Kursy i szkolenia
- Szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów.
- Szkolenia dla instruktorów nauki jazdy i wykładowców.
- Kursy dla kierowców, którzy złamali przepisy (zmniejszenie punktów karnych).
- Szkolenia dla kierowców zawodowych.
- Szkolenia z kierowania ruchem i kontroli drogowej.
C. Działania dla bezpieczeństwa drogowego (BRD)
- Organizujemy konkursy, kampanie i spotkania edukacyjne, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach.
D. Współpraca z innymi
- Współpracujemy z Policją, szkołami, samorządem i innymi organizacjami.
E. Obsługa klientów
- Pomagamy zapisać się na egzamin, wnieść opłatę, uzyskać potrzebne informacje.
4. Jak się z nami skontaktować?
- Możesz zadzwonić, napisać e‑mail lub pismo.
- Możesz też przyjść osobiście do Biura Obsługi Klienta.
- Korzystamy również z ePUAP i formularzy kontaktowych (jeśli są dostępne).
5. Jak pomagamy osobom ze szczególnymi potrzebami?
- Jeśli jesteś osobą niesłyszącą lub z innymi potrzebami – możemy Ci pomóc.
- Oferujemy:
- Tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM) – bezpłatnie.
- Pomoc w załatwieniu spraw w Ośrodku.
- Zgłoś potrzebę skorzystania z tłumacza co najmniej 3 dni robocze wcześniej.
- W nagłych przypadkach możesz zgłosić się szybciej – postaramy się pomóc.
- Przygotowujemy treści w:
- zwykłym tekście (HTML, PDF),
- tekście łatwym do czytania (ETR) – takim jak ten.
6. Kiedy aktualizujemy te informacje?
- Zmieniamy treść zawsze, gdy:
- zmienia się zakres działalności WORD,
- zmieniają się przepisy lub zasady działania,
- co najmniej raz w roku.
- Informacje publikujemy zawsze w:
- wersji HTML (czytelnej dla urządzeń),
- wersji ETR (łatwej do czytania).
7. Trudne słowa – wyjaśnienia
- PJM – Polski Język Migowy.
- ETR – tekst łatwy do czytania i rozumienia.
- BRD – bezpieczeństwo ruchu drogowego.
- ePUAP – system do załatwiania spraw urzędowych online.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy.